Kyligt

Brr, kallt ute idag....så kallt att jag bestämde mig för att åka buss hem. Men fick en promenad dit iaf och det är de som räknas :D
Allt gick bra hos BM idag, allt såg fint och mitt Hb har ökat jätte mycket och det är en stor lättnad då det var lågt förra gången vi tog det provet. Det har alltså lönat sig att ta dessa tabletter varje dag! Vi glömde att fylla i min lapp idag så har ej alla värden i huvet men ska försöka komma ihåg så gott det går :)
Bebis hjärtslag kunde vi ej ta idag då jag blev yr av att ligga för länge på rygg, typiskt då det ej hänt innan....
Mina värden idag , nån skillnad?
* SF måttet låg idag på 34cm idag :) (förra g. 32cm)
* Blodsockret låg på 4.9 förra gången! (tog inget idag)
* Blodtrycket låg på 105/90 förra gången (kommer ej ihåg vad det låg på idag)
* Bebis hjärtslag låg på 140 förra gången (idag vet jag ej)
* Hb idag såg skitbra ut, låg på 133 har jag för mig! (senaste provet: 104)

Min vikt idag låg på 76.8kg när jag vägde mig där så jag har inte gått upp något i stort sett sen senaste gången jag vägde mig, känns bra och hon sa att det var jätte bra att jag inte gått upp så mycket...helt normalt med andra ord :)
Vi pratade även om förlossningen lite så hon kunde anteckna lite så förlossningen viste lite sen när dom läser min journal hur vida jag vill ha det osv...blir nog bra. Glömde hon skriva nåt så vet alltid älsk hur jag vill ha det, på ett ungefär iaf ;)
Har ingen direkt förlossningsplanering, tar det som det kommer för kan ju bli hur annorlunda som helst än vad jag tror och planerar för! Ni som fått barn, hade ni förlossningsplanering? Gick det som ni tänkt er då?
Farmor
2012-01-31 @ 16:18:00

Var ingen ide att planera något, för det hände alltid något som gjorde att planeringen upphörde att existera. Någon förlossningsplanering fanns inte, lika lite som att bli med barn planering. hahahahha. Det bara hände när det hände.

Johanna
2012-01-31 @ 16:39:43

Jag hade väl ingen planering direkt men väntade mig att det skulle bli i likhet med förra förlossningen så jag hade väl lite tankar kring händelseförloppet. men jaa... man kan ju definitivt påstå att ingen förlossning är den andra lik. denna blev heeelt annorlunda i jämförelse med den förra så om jag hade haft planer så hade se nog gått i stöpet direkt :P ett tips är att ha "flera planer" så att nåt kanske passar ;)

carro
2012-01-31 @ 17:27:02
URL: http://snuttungar.blogg.se/

Vi gjorde förlossningsplanering med bägge två men sen följde vi dem inte alls väl där! Hehehe du kommer nog få en pojke tror jag,den 10 mars vikt:3670 längd: 51



kram kram

CISSI
2012-02-01 @ 08:27:38
URL: http://gripfamiljen.blogg.se/

Näpp för Linus ville inte komma ut så det blev ett kejsarsnitt så där sprack min förlossningsplan haha

Kram Cissi

Ank ;)
2012-02-01 @ 10:42:39
URL: http://ankansplaskdamm.blogspot.com

Jag har ju då haft den stora lyxen att vara med på en förlossning. =). Fick faktiskt mycket väl godkänt av de som var på plats.... ;).

Klart att man kan planera sina önskningar, eller förberedelser innan, som väska med saker i.

Önskningar o funderingar om medicinska hjälpmedel går ju med att planera, om man vill ha det. Det finns ju vissa som inte går o få efter en viss tidspunkt i förlossningen...men det vet du/eller snart kanske om.

Sedan så är ju en förlossning som livet självt, det är lite svårt att planera i detalj.Allt kan lixom ske...



För min del så kan jag meddela att som "pappa" är medhjälpare så känner man sig väldigt handikappad emellanåt - aningen frustrerande, det finns inte så mycket man får göra än att känna empati o vara ett stöd i det som sker.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: