Harry Potter och IKEA

Hej på er!
Helgen har gått i raket fart om ni frågar mig, hade alla dagar utom söndag uppbokade tills sambon frågade om vi skulle ta Ikea....o ja de tackar jag inte nej till! :)
I fredags efter Ante kom hem från kobbet blev det storhandling o mamma förljde med o passa på även hon att handla. I samma veva drog ett regn och åskoväder in över staden som vi hörde på håll inne i butiken men vad jag läst o hört var de ett riktigt oväder som tyvärr slog ner på festivalen i Bråvalla inte långt ifrån där vi handla, som tyvärr resulterade i skadade.
I lördags så blev de en lugn lat förmiddag då vädret visade sin sämsta sida med mulet o regn innan jag skulle möta upp Annika o Moa vid 14.30 för att sen möta upp svärmor vid Harry Potter utställningen OCH vilken utställning!  Detta var min present från Ante och jag är mer än nöjd, har sett alla filmer med glädje men tyvärr inte kunnat läsa böckerna då jag har svårt att läsa långa böcker men vad jag hört är dom minst lika bra. Allt man fick se och höra om var som taget ur en dröm och jag får ibland nypa mig själv och inse att jag faktiskt fått se orginalet på kläder, varelser och trollstavar mm....gillar ni Harry Potter minst lika mycket så ska ni gå på utsällningen för de är värt varenda minut! :D

Lite souvenirer från den dock lite dyra shoppen men något var jag ju svungen att ha så blev en mugg samt berti'e botts bönor i alla smaker och chokladgroda! Tröjan köpte svärmor till Theodor och han verkar minsann gilla den ;)
 
På kvällen hade Ante ett par kompisar över och Theodor somnade på 2 röda då han kört fullt ös från 4.30 utan en sovstund på dagen!

Igår så listade Ante äntligen ut hur vi kunde få ner nätet som är emellan bagageutrymmet o baksättet så han kunde fälla ner de helt, tillslut så ;)
O iomed det så kunde vi få plats med lite från Ikea som vi velat komma iväg o handla ett tag nu, så ringde mamma som kunde ta Theo medans vi åkte då vi var tvugna att ta bort hans stol för att få ner alla ryggstöd och där med få utrymme! Vi är jätte nöjda och framför allt Ante som fått ett hem till sin samling ^^

Golvspegel till sovrummet, en till cd/dvd hylla samt ett vitrinskåp med lysdioder till! :)
Som ni ser har min sambo förkärlek till drakar o knivar/svärd så efter ett par år då han fått i present o julklapp så var de dags att köpa något som vi kunde förvara de i samt så ser de lite bättre ut (Dock fick allt inte plats i vitrinskåpet) ;)! Nu ska vi bara lära Theodor att den bara får tittas på och inte röra men skulle ju ljuga om jag säger att han inte försökt öppna den idag!
Sen så ser ni ju ett super snyggt preggo i spegeln också...en liten bonus ;)
Sen köpte vi hem glas då de börjat gå sönder här hemma och fler plastmuggar/glas till Theodor men också så vi har hemma om vi ska iväg o diverse....älskar Ikeas muggar! Även en sovpåse blev det till bebis, nu blir de ju en höstbebis och de blir ganska kallt i vårat sovrum vintertid så då vill jag ha en famför allt om bebis sover tidigt själv i egen säng så den inte fryser....dom flesta vet ju att en bebisar INTE behåller ett täcke på som vi :)
Mycket nöjd med inköpen!

Nästa inköp som planeras är vagn och babyskydd till bebis samt så har vi tittat på en eventuellt ny säng till oss, vi märker att de blir riktigt trångt i våran säng när Theodor kommer in tidigt på morgonen och nu när bebis kommer så kommer de ju troligen bara bli änu trängre! Vi har en säng som är 140 bred och de var bara för att vi hade ett smalare sovrum förut så vi fick inte in större men nu kan vi ju säga att vi längtar efter en som är 180 ;)
Men först på listan är barnvagn och babyskydd och vi har högst troligen bestämt oss för vad de blir :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: