v.36 (35+0)

 
 
Skrämmande men alldeles fantastiskt att de bara är lite mer än 1 månad kvar till den lilla är beräkad att komma! Allt är i stort sett klart här hemma så h*n får mer än gärna komma ut lite tidigare istället för övertid :)
Ingen större skillnad på mitt mående utan de är som vanligt, dock har jag börjat få lite mer smärtor neråt framför allt kan de komma små hugg bara sådär och de gör så fruktansvärt ont men är oftast över på 5-10 sekunder. Hoppas de är positivt tecken (y)

I övrigrigt har jag börjat tänka lite på förberedelser här hemma i form av mat, när vi fick Theo så tänkte jag inte alls på att första tiden skulle man vara halvt orkeslös och laga mat var de sista man tänkte på så denna gång och framför allt för att vi har Theo också så ska jag göra iordning mat och frysa in!
Tanken är att göra lätta rätter som de bara är att koka till potatis, pasta eller ris. På listan nu så finns:
  • Köttfärsås
  • Korvstroganoff
  • Chili con carne
  • Lasange
  • Pannbiffar
Har ni mer färslag så får ni gärna komma med det men just nu är tanken bara dessa då vi ska kunna ha frihet att spontant också kanske fixa ihop eventuellt tacos eller andra lätta måltider :)
Farmor
2014-09-12 @ 14:42:24

Ugnspannkaka, Pizza, Pajer. Du ser det finns lite till att göra och stoppa i frysen :) och inget av det behöver du koka något till, bara göra en sallad




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: