Tankar kring förlossningen

Hej på er godingar!
Har för snart en timma sen lämnat Theo på dagis och idag gick lämningen felfritt vilket käns jätte bra, han får nu vara frisk och leka o de gör ett yrväder som honom gott! :)
Idag är de 16 dagar kvar till dagen D, dagen vi beräknas att bli 5 i familjen. Ett fåtal föds på den dagen så inget jag syltat in mig på, räknar med att gå över men hoppas ändå att den lilla vill komma tidigare.....♥
Senaste dagarna har jag haft mycket tankar kring förlossningen och framför allt tiden efteråt, vi hoppas självklart på en felfri förlossning med en frisk bebis men man vet ju aldrig och jag har ställt in mig på att åka hem efter 6 timmar! Många i min närhet vet att jag inte gillar sjukhus och att veta att jag ska vara där ger mig rysningar och illamående, min största skräck är att föda på eftermiddagen/kvällen då jag högst troligen inte får åka hem förens dagen därpå och eftersom Ante ska hem till Theo så får jag vara kvar själv. Och nu undrar ni säkert varför han åker hem på natten om de nu blir så jo för dels att vi har ett barn sen innan som behöver sina föräldrar oavsett om vi har en nyfödd och sen så avskyr Ante sängen han fick sova på när Theodor kom att han hellre åker hem och sover och kommer så tidigt han kan dagen därpå för att hämta oss.Jag förstår honom för den var inte skön och sen så behöver Theo sin pappa även fast vi vet att han klarar sig utan oss också.
Så mycket tankar surrar runt i huvudet just nu och egentligen vill jag bara ha de överstökat nu för tyvärr blir jag stressad av tanken att sova kvar själv.....kommer bebis på natten/morgonen är de annorlunda då jag förhoppningsvis får åka hem samma dag men ovissheten är jobbig. Så snälla bebis....kom snart ♥

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: