Snö!

Nu har snön kommit till oss! Började snöa igår och idag låg det kvar tillräckligt så det tänkte marken men dock är det halt efter allt regn som öste ner hela tisdagen och lite in på onsdagen. Men lite halka kan jag stå ut med, hoppas bara snön ligger kvar nu hela julen och in på nästa år :)
Idag var vi på Öppna förskolan och idag tog vi hem en adventsljusstake jag och Theo gjorde där i måndags som fått torka till idag....super fint. Ska se om jag kan få upp en bild senare :)
Sen har vi bara tagit det lugnt idag, Ante har haft Martin här en stund och Theo har fått smaka på lite ungspannkaka och ja det var inte det godaste han ätit men han åt iaf :)
Nu på kvällskvisten har jag inte kunnat hålla mig så har tagit fram julstjärnan och adventsljusstaken som nu står i varsitt fönster och lyser. Även strykt två st löpare (dukar) som jag köpte i söndags på Hemtex, super nöjd med dom....+ lite tomtar har fått komma upp :)
Nu så småglor jag lite på Jamie Olivers julmat och är sjukt sugen på glögg. Ska nog införskaffa det imorgon ;)

Bild tagen av datorn, min utsikt nu :)

Farmor
2012-11-30 @ 10:29:51

Torsdagkväll. Alla adventsljusstakar är på plats och tända :)
Fredag fm. Blir att sätta upp lite julgardiner och sitta och fundera på om vårt barnbarn med familj kommer och hälsar på i juletid :)

Svar: Trevligt! Ja vi får bestämma någon dag :)
Emma

Viola
2012-11-30 @ 12:22:23

Hej Emma! Jag hittade dig i ett forum på minbebis.com. Igår gjorde jag och min sambo ett graviditetstest som visade positivt!!! Jag är 19 precis som du var när du blev gravid och jag läste även att du inte har något jobb och din sambo hade tillfälligt jobb.. Jag måste fråga dig hur det gick med det ekonomiska när din son kom till världen? Vi vill så gärna behålla barnet, men jag har Inge jobb och min sambo har bara jobb till maj 2013..
Jättekul och härligt att läsa din blogg! Hoppas på svar :) kram/ Viola

Svar: Hej Viola, vad kul att du hittat hit! :)Vi gjorde inte så mycket ändringar i det ekonomiska när vår son kom, utan det rullade på som vanligt då min sambo tjänar ganska bra i månaden + så får vi mamma pening och barnbidrag. Nu så slutar min sambo jobba 26 december så vi vet ej hur det ska gå men det löser vi då! Vi tvekade aldrig på att behålla Theodor trots att vi viste hur det kunde bli med ekonomin, det känner man av själv och hur mycket man är villig att ta det ansvar man får när man får ett barn men också om man är stark nog att bära bördan om ekonomin är dålig en månad. Hoppas ni vetvad ni vill och önskar er all lycka isf :) Kram
Emma

Viola
2012-12-01 @ 14:05:56

Tusen tack :) det är väldigt läskigt, spännande, underbart typ allt! Många tankar som snurrar, men vi har bestämt oss för att behålla knytet :) på torsdag ska vi till barnmorskan Spännande!
När berättade du för dina föräldrar? Kram :)

Svar: Vad kul att höra, grattis! Ja känslorna är många och förhoppningsvis känner ni som många andra sen....total lycka! Jag berättade för mina föräldrar ganska tidigt, tror jag hade gått 2 månader när dom fick veta. :)Kram
Emma

Viola
2012-12-02 @ 08:43:56

Tusen tack :) det är väldigt läskigt, spännande, underbart typ allt! Många tankar som snurrar, men vi har bestämt oss för att behålla knytet :) på torsdag ska vi till barnmorskan Spännande!
När berättade du för dina föräldrar? Kram :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: