50 dagar

Herregud.....nu är de bara 50 dagar kvar till beräknad förlossning och i morgon 7 veckor! Jag som lika med graviditeten med Theodor har ingen förlossningsskräck och eftersom jag trodde att jag skulle ha de efter honom så är jag bara glatt överraskad, jag är så sjukt taggad och ser verkligen fram emot de trots den hemska smärta som uppenbarar sig då....men med de kommer ju världens finaste gåva ♥ :)

Igår var jag hos barnmorskan o allt såg som vanligt bra ut, hjärtat på pyret slog fint och sf måttet ligger nu på 33 cm! Har nu gått upp +11.5 kg så i snitt går jag upp nästan 1 kg i veckan då jag förra gången låg på +8.5 kg och de var 3 veckor sedan :)
Angående att de gör ont i högra delen av rumpan så trodde hon som jag en nerv som kommer i kläm, nu har de lugnat sig tack o lov och de känns bara ibland men blir de värre så skulle jag ringa sjukgymnasten! Skönt att veta de men nu hoppas jag ju att jag slipper ;)

I lördags var jag tvungen att lägga upp en bild där jag jämförde magen med graviditeten idag och den med Theo....och av att dömma bilden är jag mer bollformad idag och den ligger längre ner än den gjorde med Theo ^^

 
Annars idag så är jag rena berg och dalbanan och är verkligen en hormonstin gravid kvinna....är på så dåligt humör och så gjorde de så ont att lämna Thedor på förskolan då han inte ville släppa mig och tyckte att jag skulle vara med och leka. Så nu ska jag se ett avsnitt av Gravid vecka för vecka och koppla bort allt samt vila sen och vara på topp när jag hämtar min lilla älskling!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: