BM och bebishörna

Hej på er från ett mulet Norrköping! Varit lite småglimtar av solen idag men inte mycket då molnen synts mer och de har jag njutit av till fullo men dock kunde det kommit mera regn men men regnat har de iaf :)
Klockan 7 i morse så ringde klockan och Theodor var vaken tidigt som vanligt men för mig som somnar om när Ante åkt till jobbet så behövdes ett alarm för klockan 9 skulle vi vara borta hos barnmorskan. Perfekt väder att gå i om ni frågar mig, att slippa en stekande sol och desstuom satt Theodor mer än halvvägs i vagnen vilket är mycket ovanligt nu för tiden så de underlättade lite att inte ha honom springandes hela tiden :)
Mina värden såg jätte bra ut och jag har nu gått upp +8.3 kg och med ca 10 veckor kvar är de helt ok! Bebis hjärta slog fint och Theodor sa inget när vi var där men tittade mycket lustigt mot BM och mig när hjärtslagen hördes....hehe. :) Sf måttet låg på 30 cm!
Frågade även om trycket neråt som jag känt och fick höra att de är ganska vanligt att omföderskor känner tryck neråt så de är skönt att höra, för fixering hade jag nästan uteslutit då bebis gör kullerbyttor fortfarande ;)
Kan även tillägga att jag kände de första sammandragningarna denna graviditet i söndagskväll, inte de skönaste men då vet jag att kroppen förbereder sig iaf :)

Annars här hemma så har bebishörnan börjat ta form i vårat sovrum då Ante hämtade upp spjälsängen i söndags och jag montera ihop den samma dag men tvättade av den igår samt bäddade.....nu längtar vi ju bara ännu mer och Theodor vart jätte nyfiken och kände igen sängen då han själv haft den till så sent som i vintras :)

 
Bäddade med samma lakan som Theodor hade första tiden med mumin på, på sängkanten hänger sovpåsen som jag tvättade upp i söndags och även de neutrala bebiskläderna i stlr 50-56...så nu kan jag smått börja packa BB väskan då de mesta som behövs tas med finns hemma men ska köpa fler ammnings BH:ar :)

I övrigt har jag börjat svullna något enormt om fötter och vader o med tanke att jag knappt gjorde de med Theo så känner jag mig som big foot just nu....haha^^

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: