v.30 (29+0)

Alltså, nästa milstolpe gjord och jag går nu in i vecka 30!! Kändes ju som en evighet till en början men nu är vi här och jag kan nog inte vara med pepp på att föda....fast den lilla får gärna stanna inne minst 8 veckor till :)

 
Magen i 29 fulla veckor och ja nu går de undan, den växer och bebis i magen bökar runt allt mer. Blir mer osmidig och ovig men vad gör de när vi får världens finaste gåva om ca 2½ månad ♥
Sen så har jag världens finaste son och sambo som hjälper mig upp ur sängen och soffan om de behövs, starkare liten 2 åring får man leta efter! Så medveten om att mamma har ont emellanåt och hjälper gärna till...kommer bli världens bästa storebror ♥
Jag mår som vanligt med härliga foglossningar och halsbränna som kommer varje kväll nu mera, fy så obehagligt! Sen så har jag känt mycket tryck neråt senaste veckan precis som att allt jag har i kroppen ska komma ut men har min magkänsla rätt så börjar lilla pyret lägga sig mer neråt nu och hur bra de än är så ja....de gör riktigt ont ibland ^^
Men har en tid hos barnmorskan på tisdag igen och då får vi se om jag har rätt :)
Har sovit med ammningskudden nu i ca 1½ vecka och ja ont i rygg och svanskota har jag men inte lika mycket så de har verkligen hjälpt att sova med en kudde mellan benen! Sen så tog jag upp bebiskläderna för ett tag sen och sorterat upp pojkkläder och neutrala kläder så jag är ännu mer super spänd på att veta vem de är som bor i magen :)

Idag är de även 1:a Augusti och vi går in i sista sommarmånaden, med sorg och glädje då sommaren är allt för sällan och vintern är desto längre. Tropska hettan har ju gått över ett par dagar nu men ska tydligen återkomma nästa vecka igen så jag njuter för fullt nu av svala vindar och med normala temperaturer :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: